Menu

Pompa wody

Pompa wody to istotny element układu chłodzenia każdego samochodu. Jego potencjalna usterka oznacza poważne problemy – przegrzanie silnika i inne awarie, które mogą zakończyć się remontem jednostki napędowej.
Pompy wody są głównym elementem układu chłodzenia w samochodzie. Ma ona za zadanie utrzymać prawidłowy obieg w obwodzie chłodzenia. Typowymi objawami ich uszkodzenia jest nagrzewanie się silnika, głośna praca lub wyciekający płyn z układu.
Jest wiele czynników zewnętrznych, które mogą spowodować awarię pompy i trzeba je wziąć pod uwagę, aby upewnić się, że sama pompa jest zainstalowana właściwie i że układ, w którym pracuje, jest poprawnie złożony. Oczywiście, należy uważnie przeczytać instrukcję montażu, ale użytecznym będzie również opisanie niektórych typowych sytuacji, w których czynniki zewnętrzne mogą spowodować uszkodzenie pompy.

A-150

Oto najczęstsze awarie pomp wodnych i ich przyczyny i skutki:

  • Nadmierne napięcie pasa lub zużycie pasa – Pasek się zerwał i są widoczne gumowe ślady na kole pasowym. Przyczyną są: nadmierne napięcie pasa lub nie wymienienie zużytego paska, który zawsze należy wymieniać razem z pompą.
  • Niewłaściwe ustawienie pasa – Oderwanie pierścienia regulującego / podkładki koła pasowego jest rezultatem, a nie przyczyną, złego ustawienia paska rozrządu. Po stronie, która utrzymuje pasek właściwie ustawiony, jest występ zintegrowany z krążkiem. Sprawdź, czy wszystkie obracające się części paska rozrządu są właściwie nastawione. Z powodu różnych stopni zużycia, wszelkie wałki napinające i nawijające muszą być wymienione razem z pompą. W przeciwnym razie najbardziej zużyta część może się zepsuć przedwcześnie z powodu napięcia nowego paska i źle nastawiona część spowoduje ześlizgnięcie się paska.
  • Fizjologiczne wycieki chłodziwa z uszczelki mechanicznej – Pewna ilość wycieku z uszczelki mechanicznej podczas okresu początkowej stabilizacji układu, która zazwyczaj kończy się w obrębie 1-3 godzin działania, jest zjawiskiem normalnym i nieuchronnym. Aby użytkownik nie zauważył wycieku, najnowsze pompy mają misę wyciekową, w której chłodziwo, które wyciekło, odparowuje bez uwidaczniania się.
  • Istotne wycieki chłodziwa z uszczelki mechanicznej – Stały wyciek dużych ilości chłodziwa z otworu drenażowego wymaga zbadania. Najczęstszą przyczyną jest użycie nieodpowiedniego chłodziwa lub chłodziwa zanieczyszczonego, w którym brud zadrapuje śliskie powierzchnie uszczelki. Zanieczyszczenie w starszych silnikach jest także zależne od braku szczelności przy uszczelce głowicy cylindra, z przeciekiem gazów spalinowych do układu chłodzenia; modyfikuje to zarówno stan chemiczny jak i ciśnienie chłodziwa. Jeśli są problemy w zbiorniku wyrównawczym, w niektórych przypadkach sprężyna uszczelki mechanicznej pompy może się zepsuć wskutek nadwyżki ciśnienia w stosunku do oszacowanego.
  • Ścinanie łopatek wirnika – Ciała obce w układzie odcięły łopatki wirnika. Czasami ciała obce są resztkami pozostałymi po rozerwaniu pompy zainstalowanej poprzednio. Kluczowe jest upewnienie się, że układ został właściwie wypłukany i wyczyszczony zanim zostanie dodany nowy płyn chłodzący.
  • Użycie niewłaściwych płynów chłodzących – W takich okolicznościach korozja całej pompy wskazuje na to, że woda i sól znajdują się w układzie. Oczywiste jest, że płyn chłodzący nie jest zgodny ze specyfikacjami dostarczonymi przez wytwórcę pojazdu.

W ofercie posiadamy szeroki wybór pomp wody takich firm jak;
– pompa wody DOLZ
– pompa wody HEPU
– pompa wody SKF
– pompa wody GRAF
– pompa wody RUVILLE
– pompa wody VALEO
– pompa wody MEYLE

oraz pompy wody do auto japońskich i koreańskich.

Aktualne promocje

LUK taniej o 3%
zapytaj o cenę

KONTAKT

P.H. AUTO-FILTR FILTRON
ul. Wspólna 39
61-479 Poznań
NIP: 783 100 34 82

Godziny otwarcia
pn-pt: 9.00-16.00
sobota: nieczynne

tel. 61 830 05 31
fax. 61 832 94 56

e-mail: kontakt@autofiltrfiltron.pl

nr konta
38 1020 4027 0000 1402 0319 6185

dojazd